veelgestelde vragen

Hieronder vind je vliegensvlug een lijstje van álle antwoorden op veelgestelde vragen. De kans is groot dat jouw vraag hier tussen staat. Is dit toch niet het geval? Dan helpt onze klantenservice je graag verder.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Het plaatsen van een bestelling is super eenvoudig:
1) Ga naar de pagina van het product dat je wilt bestellen, selecteer je maat en het aantal. Vervolgens klik je op 'in winkelmand'.
2) Je kunt nu direct door naar de afrekenpagina of meer producten toevoegen aan je winkelmandje door op 'verder met winkelen' te klikken.
3) Heb je alle producten die je wilt bestellen in je winkelmand? Klik op 'verder met bestellen' en vul de gevraagde gegevens in.
4) Controleer of alle gegevens kloppen en klik op 'afrekenen'.
5) Afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode kun je direct betalen of krijg je de informatie over je betaling te zien.
6) Hoera, je bestelling is afgerond. Wij versturen je producten op het moment dat de betaling bij ons binnen is. Is dat op maandag t/m zondag voor 22:00 uur? Dan wordt jouw pakketje nog dezelfde dag verstuurd.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen met een orderbedrag van 49,95 of hoger worden gratis thuisbezorgd. Voor bestellingen van minder dan 49,95 rekenen we een bijdrage in de verzendkosten van 4,95. Meer informatie vind je op de pagina over verzendkosten.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wanneer je op zondag tot en met vrijdag voor 22:00 bij ons bestelt en betaalt, heb je in Nederland jouw pakket de volgende dag in huis. Voor België geldt een levertermijn van 48 uur. Heb je 3 werkdagen na je betaling nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op en wij zoeken het voor je uit.

Verkopen jullie ook producten voor dames en kinderen?

Op dit moment verkopen we zowel producten voor heren als voor dames en kinderen. Staat jouw product of lievelingsmerk er niet tussen? Dan horen we dat graag! Stuur ons een mailtje naar contact@sokken.be.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij ons betalen via iDeal, maar ook met Paypal en met je creditcard (Mastercard of Visa) kun je bij ons terecht. Daarnaast kun je kiezen voor 'Achteraf Betalen' via Riverty; wij versturen dan je bestelling en je krijgt een mailtje met verschillende betaalmogelijkheden, zoals iDeal en overschrijving. We vragen je om binnen 14 dagen na je bestelling te betalen. Ook kun je in Nederland met de Fashioncheque, VVV giftcard, en onze eigen cadeaubonnen (boxers.nl en sokken.nl) betalen. Voor België hebben we de betaaloptie Bancontact / Mister Cash.

Kan ik mijn producten passen?

- Je mag alle items behalve panty’s passen, maar als een product daadwerkelijk gedragen, gebruikt, gewassen of beschadigd is, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.
- Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering door gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen.

Kijk voor meer informatie even op sokken.be/retourneren.

Kan ik mijn producten retourneren?

Ja, tot 30 dagen na ontvangst van je aankoop kun je laten weten dat je van de aankoop wilt afzien. Vervolgens heb je nog 14 dagen tijd om de producten daadwerkelijk terug te sturen. Hoe je dit doet en wat de voorwaarden zijn lees je op sokken.be/retourneren.

Ik heb geen retourformulier meer. Hoe kom ik aan een nieuwe?

Retourneren kan bij ons ook digitaal; op sokken.be/retourneren lees je er alles over. Natuurlijk mag je ook het retourformulier voor Nederland of het retourformulier voor België downloaden en printen. Kom je er niet uit? Neem dan even contact op met onze klantenservice!

Waar komen jullie reviews vandaan?

Na iedere bestelling vragen wij aan onze klanten of ze ons willen beoordelen via Kiyoh. Alle reviews zijn dus ook echt van onze klanten. Je vindt de reviews op verschillende plekken in onze webshop terug en kunt erop klikken om ze te lezen. Op de website van Kiyoh staat alles over de werkwijze van Kiyoh. Wil je meer weten over onze reviews? Neem contact op met onze klantenservice of klik op ons Kiyoh account .

Zijn de prijzen op sokken.be inclusief BTW en verzendkosten?

De prijzen op onze website zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten.

Mijn maat is uitverkocht, komt deze nog binnen?

Uitverkochte producten zijn vaak onderdeel van een seizoenscollectie en niet bij te bestellen. Wel doen we ons best om de basisproducten van merken altijd op voorraad te hebben. Ben je benieuwd of een product nog binnenkomt? Laat dan je e-mailadres achter op de productpagina of neem contact op met onze klantenservice.

Kan ik de producten naar een ander adres laten versturen?

Ja, bij het bestellen kan je aangeven dat het factuur- en afleveradres anders zijn. Zo kun je producten bijvoorbeeld op je werk laten bezorgen of kun je een cadeautje direct naar de ontvanger laten versturen en ontvang je zelf de factuur. Kies voor onze cadeauservice en wij pakken je producten gratis voor je in.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?

Wij geloven dat je makkelijk moet kunnen bestellen. Een account aanmaken is dus niet verplicht om een bestelling bij sokken.be te kunnen plaatsen. Wanneer je wel een account aanmaakt, is dit voor de volgende keer wel lekker makkelijk: je hoeft dan je gegevens niet opnieuw in te vullen.

Hoe zit het met de garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Je kan aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. Wij kiezen in overleg met de fabrikant/leverancier voor reparatie of vervanging. Schade door oneigenlijk gebruik valt uiteraard niet onder de garantieregeling. Op sokken.be vind je producten van topmerken, je mag dus kwaliteit verwachten. Heb je jouw product niet in perfecte staat ontvangen of vertoont het na normaal gebruik en binnen de wasadviezen toch binnen korte tijd mankementen? Dan zorgen wij ervoor dat je een nieuw product ontvangt of (een deel van) je geld terugkrijgt.

Andere vragen?

Mail (contact@sokken.be) of bel (078 487 890) ons!